
13 апр. Какво е Viber Business API
Замисляли ли сте се кое е приложението за съобщения, имащо над 1 милиард потребители в над 190 държави? Ако предполагате, че това е Viber – сте напълно прави! Viber заслужено се намира в топ 10 на най-изтегляни приложения за всички времена.
В следващите редове ще откриете как бизнесът ви може да се възползва от Viber Business API, кои са неговите предимства и ограничения.
Viber Business API
Viber Business API е интерфейс, който позволява директна Viber комуникация на бизнес с неговите потребители. По този начин, чрез лично взаимодействие, бизнесът е в състояние да държи аудиторията си ангажирана, информирана и да насърчава конкретни действия. Настройването на Viber Business API е напълно безплатно, но включва месечна такса и такси за съобщения.
Ето какво може да съдържа един чат във Viber:
- текст;
- изображения;
- видео;
- бутони;
- линкове;
- файлове;
- двупосочна комуникация между бизнес и краен потребител.
Налични са и допълнителни функции, като възможност за внедряване на чатбот, стикери и реклама.
Повече за предимствата на Viber Business API ще разгледаме в следващите редове.
Един канал с няколко комуникационни модела
Като бизнес може да изберете дали комуникацията да бъде еднопосочна или двупосочна с вашите клиенти. Разбира се, според избора се определя и типа интеграция. При избор на еднопосочен тип комуникация, можете да изпращате директни съобщения до своите потребители, без възможност да получите обратна връзка или отговор от тях. От друга страна, двупосочните съобщения позволяват именно обратното – диретна връзка и комуникация на бизнес с краен клиент.
Видове съобщения
Viber Business API позволява изпращането на два типа съобщения – промоционални и транзакционни.
Промоционални съобщения:
Промоционалните бизнес съобщения съдържат информация, популяризираща продукт или услуга на даден бизнес, като може да отразяват конкретни промоционални предложения и друга търговска информация. Този вид съобщения може да включват бутон, емоджи, изображение, видео и др.
Транзакционни съобщения:
Транзакционното бизнес съобщение е съобщение, което съдържа само текст, въпреки че би могло да съдържа в себе си и URL.
Бизнес съобщение, което не е транзакционно и/или не таргетира конкретен клиент, ще бъде смятано и таксувано като промоционално съобщение. Важно е да споменем, че първото съобщение, което ще изпратите към ваш клиент трябва да бъде персонализирано, информиращо и правилно таргетирано, и не трябва да бъде промоционално.
Предимствата на Viber Business API
Съчетавайки в себе си предимствата на други приложения за съобщения, Viber има много и страхотни функционалности:
- Приложениeто е достъпно в цял свят и e с голям пазарен дял;
- Съобщенията са защитени с криптирана комуникация от край до край;
- Крайните потребители не трябва да се включат за да получават съобщения (какъвто е случаят с WhatsApp);
- Потребителите лесно могат да се отпишат и откажат получаването на съобщения;
- Интегриране на Rich media в съобщенията: изображения, видеа, бутони, текст с 1000 знака и др.
- Създаване на персонализиран бизнес профил с лога и цветове;
- Чрез директно търсене във Viber, потребителите могат лесно да намират даден бизнес;
- Бизнесът плаща само и единствено при доставени и видяни съобщения във Viber;
- Опция за изпращане на SMS като алтернатива за недоставени Viber съобщения (в случай че потребителят се е отписал от бизнес съобщенията или не използва приложението Viber);
- Възможност за изпращане на съобщения едновременно до мобилен телефон и компютър или само до приложението на мобилния телефон;
- При двупосочната комуникация има статус “seen”, което позволява на бизнесите да видят кога крайният потребител е прочел съобщението.
Ограничения при използването на Viber Busieness API
Важно е да имате предвид, че следните индустрии, сектори и услуги не позволяват изпращането на Viber съобщения:
- Политически партии или организации с политически характер;
- Хазарт и борсова търговия – онлайн и офлайн казина, хазарт, лотарии, биткойни и форекс компании;
- Кредитни услуги и заложни къщи, освен ако тези услуги не се предлагат от регистрирана финансова институция като банки и услуги, които са одобрени от банки;
- Съдържание със сексуален характер и всяко друго съдържание за възрастни;
- Услуги, свързани с тютюнопушене;
- Услуги, свързани с алкохол;
- Бизнеси, свързани с търговия на оръжия и наркотици;
- Отворени портали/блогове, които нямат контрол върху публикуваното съдържание, като интернет сайтове, които позволяват на потребителите да създават съдържание и да го споделят;
- Услуги с религиозен характер, включително църкви, храмове, джамии и др.
- Онлайн услуги като четене на карти таро, астрологично картографиране и др.
- Компании, които се считат за конкуренти на Viber.
Освен всичко това, Viber има и политики за трафика на пазара, на който оперира:
- Бизнес съобщенията трябва да бъдат таргетиращи и информативни.
- Съдържанието на бизнес съобщенията не може да включва никое от следните:
- Съдържание, което нарушава каквито и да е било права;
- Съдържание, което е или може да се счита за оскърбително, дискриминационно и агресивно;
- Съдържание, което е незаконно според приложимите закони или разпоредби;
- Съдържание, което съдържа или предава вируси, компютърни червеи, троянски коне или всеки злонамерен код;
- Преди да можете да изпратите съобщение до ваш клиент, трябва да имате изрично съгласие от него за желанието му да получава съобщения. Това съгласие трябва да бъде доказуемо при необходимост;
- Съобщения, изпратени до потребители без тяхното съгласие, ще се считат за спам съобщения и услугата ще бъде подложена на санкция;
- Viber проактивно следи и блокира спамърите ;
- На всеки етап, потребителите ще могат да блокират услугата и да не получават съобщения;
- Ако повече от 5% от потребителите на даден бизнес изберат да се отпишат , Viber има правото да прекрати изпращането на съобщения от конкретния бизнес подател.
Viber е мощен инструмент, който вашите клиенти вече използват. Време е и вие да започнете! Свържете се с нас на телефон (+3592) 935 6969 или ни изпратете запитване в нашата контактна форма, за да научите повече.